piątek, 5 września 2008

Dunny Series 5


4 września 2008 roku, czyli wczoraj, miała miejsce światowa premiera już piątej serii dunny. Firma Kidrobot tym razem wypuściła na rynek serię, składającą się z 19 figurek. Artyści z całego świata, tacy jak Amanda Visell, Aya Kakeda, Clutter, Devilrobots, Dirty Donny, Frank Kozik, Huck Gee, JMGS//Jellymoon, Jesse LeDoux, JK5, Junko Mizuno, Kathie Olivas, MAD, Mad Barbarians, MISHKA, Reach, Sneaky Raccoon, Steven Harrington, TOOFLY uczestniczyli w tym projekcie.
2 figurki są chase, częstotliwość występowania dunny Kathie Olivas też jest tajemnicą ;) W blind boxach ukrytych jest 600 golden ticket, dzięki którym można wygrać ekskluzywnego dunny Hucka Gee.

Patrząc na serię wydaje się mniej limitowana od poprzednich. Jest więcej cummon'ów, najrzadziej pojawiającym się dunny jest ten Franka Kozika 1/100. Chociażby w porównaniu do serii french, gdzie figurka Easy Hey pojawiała się 1/400, występuje dość często... Jeśli chodzi o projekty dunny to niewiele przypadło mi do gustu. Właściwie jest tak w przypadku każdej serii. Nie wszystkie mi się podobają, ale do tej podchodzę wyjątkowo sceptycznie. Bardzo podoba mi się projekt Kathie Olivas, natomiast reszta jest mi praktycznie obojętna. Nie widziałam jeszcze żadnej figurki na żywo, więc może dlatego mam do tej serii taki chłodny stosunek.
Już widać po wyżej wspomnianej częstotliwości pojawiania się figurek, że Kidrobot stawia coraz bardziej na komercyjny sukces. Rozumiem, że rynek designer toys się rozwija, jest coraz więcej kolekcjonerów ( czyt. nabywców ). Firma chce zarobić, co jest zrozumiałe, ale w ten sposób niszczy całą zabawę płynącą z kolekcjonowania. Niedługo zbieranie vinyli będzie przypominało kupowanie kinderniespodzianek, albo pokemonów. Zgodnie z zasadą złap je wszystkie!!!
No cóż, pomimo tego, że za nową serią nie przepadam to kupiłam dwa blind boxy :P Nie mogłam się powstrzymać. Gdy przyjdzie paczka zamieszczę zdjęcia nowych dunny. A może znajdę w bb golden ticket... ;) W każdym razie zbierać całej serii nie będę!!!!!!!!

Dunny można kupić w www.subnormal.pl . Dodać należe, że dunny series 5 pojawiła się w sklepie dokładnie w dzień światowej premiery. Gtatz dla Abe'a :)

Może wydawać się to dziwne, że skusiłam się na dwa dunny z nowej serii, pomimo tego że mi się nie podoba, ale chcę mieć chociaż te dwie sztuki. Może akurat trafi mi się coś fajnego. Nie chcę marnować pieniędzy na minisy.

Brak komentarzy: